Man skjuten i Hallonbergen

Arkivfoto: David Spak/ SpaksMedia

Arkivfoto: David Spak/ SpaksMedia

HALLONBERGEN. En man blev på tisdagseftermiddagen skjuten på en gata i Bergshöjden, Hallonbergen. Flera polispatruller larmades till platsen. Skottlossningen inträffade vid 14.40-tiden och gärningsmännen ska enligt Aftonbladet ha flytt på moped från platsen. Polisen uppger till Aftonbladet att mannen, som är i 50-årsåldern, skjutits med fler än ett skott. Initiala uppgifter säger att mannen inte skadats allvarligt.

2 comments

  1. Shahrokh Razavi

    Jag är mannen blev skjuten i Hallonbergen
    En 57-årig man med fem barn och två barnbarn. Som bakgrund till varför jag blev skjuten sänder jag nedanstående kortfattade förklaring till dig, som jag har skickat till alla de som har skrivit korta artiklar om händelsen på sina sidor. Jag hoppas verkligen att du hör av dig till mig.
    Jag nås på 0760885972.

    Jag läste kommentarer på nätet. Många tror att det är ”maffia uppgörelse”. Det hela handlar om att under maj 2013, yttrade min svärson (en svensk kille) sig på nätet om att ”de som bränner bilar, skolor m.m. ska lagföras och sedan utvisas. Här vill vi ha de som hjälper att bygga upp samhället, inte tvärtom”. Det kriminella gänget i Hallonbergen som består 99,9% av invandrar pojkar, tolkade det på sitt sätt, och hotade om att om vi inte flyttar härifrån, inom två veckor, kommer de att våldta oss och övriga familjemedlemmarna. Sedan dess har vi varit utsatta för knivattacker, stenkastning m.m. och m.m. (det finns ett tiotal polisanmälningar om dessa händelser).

    Min klara och bestämda uppfattning är att bl.a. alla ni journalister, bär ett mycket stort ansvar, gentemot övriga medborgare i samhället, ur ett demokratiskt perspektiv, vad gäller att lyfta fram samhällsproblematiken, och få det till en öppen debatt. Sanningen om att styrande maktens s.k. ”invandrarpolitik har misslyckats. Istället för att reparera det har man valt att använda sig av något ganska enkelt och effektivt. Nämligen att dölja problemet, genom att sätta munkavel (politisk korrekthet) på folk. Sanningen måste upp på ytan, Det är därför jag vänder mig till alla som arbetar inom massmedian. Speciellt alla er som har skrivit ett mycket kortfattat händelse om en man som har blivit skjutet i Hallonbergen. I saknandet av ytterliggare information har folk börjat med självanalys av den kortfattande rapporteringen som har lett till att de påstår att jag skulle var en sexklubbsägare och maffioso m.m.

    • stockholmnyheter

      Hej,

      Vi jobbar med snabba, kortfattade nyheter. Det är StockholmsNyheters starka sida. Anledningen att det blev kortfattat om skjutningen i Hallonbergen är just att vi i skrivandets stund inte visste mer information, då vår informationskälla, för att få fram säker och korrekt information, i de allra flesta fall är Polisen. Och Polisen vill inte gå ut med för mycket information. Vi har hört av oss till dig och funderar på att göra en uppföljning. Vi kan inte garantera att det blir någon uppföljning, men vi jobbar med det.

Kommentera

